Regulamin sklepu internetowego
§ 1
Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy Tworzone sercem dostępny pod adresem internetowym www.tworzonesercem.pl, prowadzony jest przez Agnieszkę Smagieł prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Tworzone sercem Agnieszka Smagieł, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 8631701561, REGON 380356774.
- Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§ 2
Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Tworzone sercem Agnieszka Smagieł, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 8631701561, REGON 380356774.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.tworzonesercem.pl.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny po złożeniu zamówienia w Sklepie, umożliwiający personalizację Produktów, wysyłany po dodaniu Produktów do Koszyka oraz określeniu warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: Prusy 88,
27-530 Ożarów - Adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@tworzonesercem.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: 733 500 477
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00.
§ 4
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- uprzednia akceptacja Regulaminu, następująca z chwilą dokonania rejestracji lub po złożeniu zamówienia za pośrednictwem Sklepu (jeśli Kupujący nie dokonał wcześniej rejestracji),
- stały dostęp do Internetu, poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa akceptująca pliki typu cookie oraz czynnie i poprawnie skonfigurowane konto poczty elektronicznej,
§ 5
Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta.
Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.
§ 6
Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: imię, nazwisko, adres, e-mail, numer telefonu.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych
w Formularzu rejestracji. - Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania
do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§ 7
Zasady składania Zamówienia
- Składanie zamówienia za pośrednictwem Sklepu
- W celu złożenia zamówienia za pośrednictwem sklepu Kupujący zobowiązany jest:
- dodać do koszyka produkt lub produkty będące przedmiotem zamówienia
w odpowiedniej ilości, - zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
- przejść do płatności i sposobu dostawy,
- wybrać formę płatności i sposób dostawy zamówienia,
- uzupełnić dane dostawy,
- złożyć stosowne oświadczenia poprzez zaznaczenie odpowiednich checkboxów,
- kliknąć w przycisk „Kupuję i płacę”,
- wypełnić formularz dotyczący personalizacji zamówionych produktów (formularz przesyłany jest po złożeniu zamówienia na adres e-mail podany
w trakcie jego składania) - Potwierdzenie zamówienia zostanie wyświetlone po jego zakończeniu oraz przesłane na adres e-mail Kupującego.
- Składanie zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej
- Zamówienie złożone za pośrednictwem poczty elektronicznej. należy przesłać je na adres kontakt@tworzonesercem.pl. W razie wątpliwości Sprzedawcy co do szczegółów zamówienia, Sprzedawca poprosi Kupującego o doprecyzowanie.
- Po ustaleniu wszystkich szczegółów zamówienia złożonego za pośrednictwem poczty elektronicznej, Sprzedawca prześle na adres e-mail Kupującego potwierdzenie zamówienia oraz formularz służący personalizacji Produktów.
- Składanie zamówienia osobiście
Zamówienia składane osobiście w siedzibie Sprzedawcy realizowane są zgodnie z ustaleniami indywidualnymi.
§ 8
Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
- Przesyłka kurierska
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
- Płatności elektroniczne
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.
§ 9
Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz przekazuje na adres e-mail Klienta, podany podczas składania zamówienia, interaktywny formularz służący personalizacji Produktów, jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta:
- płatności przelewem, płatności elektronicznych, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie 10 dni roboczych od zaakceptowania projektu personalizacji w przypadku produktów personalizowanych i 7 dni roboczych od opłacenia zamówienia w przypadku produktów niepersonalizowanych, w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- w przypadku wyboru przez Klienta produktów personalizowanych od akceptacji projektu personalizacji.
- w przypadku wyboru przez Klienta produktów niepersonalizowanych od dnia w którym Klient opłacił zamówienie.
- W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym § 9 pkt 4. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
§ 10
Projekt indywidualny – personalizacja produktu
- Personalizacja Produktu dostępna jest dla: zaproszeń i zawiadomień ślubnych, zaproszeń dla Rodziców, zawieszek na alkohol, menu weselnego, naklejek, winietek, numerów stołu, ksiąg gości, pudełek na koperty, pudełek na obrączki, podziękowań weselnych oraz planów stołów.
- Wszystkie niezbędne do personalizacji informacje Klient przekazuje Sprzedawcy
za pośrednictwem formularza otrzymanego po złożeniu zamówienia
lub w wiadomości e-mail. - Minimalna ilość zamówionych przedmiotów dla których Sprzedawca realizuje personalizację to odpowiednio:
- zaproszenia i zawiadomienia ślubne – 20 sztuk
- zaproszenia dla Rodziców – 2 sztuki
- zawieszki na alkohol – 20 sztuk
- menu weselne – 5 sztuk
- naklejki na alkohol – 20 sztuk
- winietki – 30 sztuk
- numery stołów – 3 sztuki
- księga gości – 1 sztuka
- pudełko na koperty – 1 sztuka
- pudełko na obrączki – 1 sztuka
- podziękowania weselne – 20 sztuk
- plan stołu – 1 sztuka
- Zamówienie Produktu w powyższej ilości kwalifikuje do wykonania bezpłatnego projektu, natomiast jeżeli ilość zamówionych Produktów jest mniejsza od wskazanej, zamówienie nie kwalifikuje się do bezpłatnego projektu, a wynagrodzenie należne Sprzedawcy za wykonanie projektu wynosi w każdym przypadku 30 zł.
- Przygotowany projekt personalizacji zakupionych produktów Kupujący otrzyma w formie odnośnika, przesłanego na adres e-mail podany podczas składania zamówienia.
- Realizacja zamówienia następuje po poinformowaniu Sprzedawcy przez Kupującego drogą e-mailową o akceptacji projektu.
- W przypadku konieczności naniesienia zmian w projekcie, realizowane są one jak najszybciej.
- Zgłoszenie przez Klienta poprawek do projektu powinno nastąpić w formie jednej wiadomości e-mail z listą wypunktowaną wszystkich poprawek.
- Akceptacja przez Kupującego projektu oznacza stwierdzenie, że jest on zgodny z jego oczekiwaniami. Kupujący w projekcie powinien sprawdzić:
- poprawność gramatyczną i ortograficzną tekstu,
- rozmieszczenie i proporcje grafik i tekstu,
czytelność i wielkość tekstu i grafik,
- poprawność umieszczonych w projekcie imion i nazwisk, dat raz innych personalizowanych treści.
- Akceptacja projektu powinna zostać potwierdzona wiadomości e-mail.
- Po akceptacji projektu i przekazaniu zamówienia do realizacji nie będzie możliwe już wprowadzenie jakichkolwiek poprawek, chyba że Sprzedawca indywidualnie wyrazi na to zgodę.
§ 11
Zastrzeżenia techniczne
- Wydruk tych samych treści z uwzględnieniem różnych rodzajów papieru może różnić się między sobą kolorami i intensywnością.
- Wszystkie kolory prezentowane na stronie internetowej www.tworzonesercem.pl oraz odwzorowane na projekcie personalizowanego produktu mogą w różny sposób odbiegać od oglądanych bezpośrednio przez Klienta, co wynika z różnych specyfikacji technicznych używanych wyświetlaczy.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy w wydruku na personalizowanej części zaproszeń dotyczącej listy gości przesłanej przez Klienta.
- Satynowe wstążki używane w produkcji zaproszeń oraz materiały (satynowe, lniane, bawełniane) używane w produkcji podziękowań nie są zabezpieczane przed strzępieniem.
- Rozmiar wszystkich Produktów dostępnych w Sklepie może odbiegać od podanego w specyfikacji o +/- 2 mm.
- W cenę każdego zaproszenia ślubnego wliczona jest koperta w kolorze białym (bez nadruku), która rozmiarem pasuje do zaproszenia.
- Sznurki ozdobne są docięte na odpowiedni wymiar i przeznaczone do samodzielnego zawiązania.
§ 12
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie
o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności,
w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających
z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę. - Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego
z żadnymi kosztami. - Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające
z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. - Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (produkty personalizowane).
§ 13
Reklamacja
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od otrzymania reklamowanych towarów.
§ 14
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta
z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php. - Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania
z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: - Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 15
Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych
w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 16
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
6.Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
7.Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 17 maja 2021 roku.